ICT

Waarom werken bij ICT

Cendris is een bedrijf waarbij de mens centraal staat, maar die mensen moeten wel zonder problemen aan het werk kunnen. Dat is waar ICT om de hoek komt kijken. Dit team faciliteert de rest van de organisatie door te zorgen dat alle systemen en werkplekken naar behoren functioneren. ICT-team beslaat een ontzettend breed scala aan werkzaamheden en verantwoordelijkheden. Daarom is onze afdeling opgesplitst in drie subteams, elk met een eigen specifieke verantwoordelijkheid. Appliciation Development & Business Intelligence ontwerpen en ontwikkelen management rapportages, vertalen businessprocessen naar concrete doelen en bieden tools voor het maken van analyses.

"We faciliteren de rest van de organisatie door te zorgen dat alle systemen en werkplekken naar behoren functioneren"

Daarnaast ontwikkelen en beheren ze ondersteunende tooling voor zowel opdrachtgever als medewerkers en zorgen voor het automatiseren van processen. Communications & Projects is verantwoordelijk voor de telefonische infrastructuur en campagnes. Het beheer van het belsysteem en het uitvoeren van wijzigingen is dagelijkse kost. Team Infrastructure zorgt voor de inrichting en het beheer van onze ICT infrastructuur. Hier horen ook werkplekken en servers bij. De afdeling zorgt verder voor koppeling met systemen en applicaties van onze opdrachtgevers. ICT is dus de onzichtbare ruggengraat van Cendris; het technologische skelet waaraan de organisatie is opgehangen. We ontzorgen collega's en staan voor heldere communicatie met andere afdelingen en opdrachtgevers.

Je nieuwe collega's?

Ferry Hiemstra

Als system engineer en network engineer beheer ik alle aspecten van de infrastructuur binnen het bedrijf. Ik ben zowel betrokken bij het bedenken als bij de uitvoer daarvan. Bij mijn werk moet onze opdrachtgever altijd voorop staan. Die moet blind op ons kunnen vertrouwen en dat vergt van ons behoorlijk wat flexibiliteit. Een opdrachtgever kan 's morgens een idee bedenken, waarna wij diezelfde middag een plan klaar hebben en dit de volgende dag al kunnen uitvoeren. Zelf denk ik ook graag mee over nieuwe ontwikkelingen; dat is ook nodig om te blijven innoveren. Soms moet je daarvoor risico's nemen, en daar ben ik absoluut niet bang voor. Zolang de klant er maar geen last van heeft.

Fabian van Leeuwaarde

Ik houd me bezig met het beheer van het systeem waarmee we bellen. Ik voer veranderingen door, zet nieuwe campagnes op en geef klanten advies over de inrichting van het systeem. Voor mij is communicatie echt de sleutel. Communicatie met collega's van andere afdelingen, maar ook met de opdrachtgever. Ik heb veel persoonlijk contact met opdrachtgevers en breng ze regelmatig een bezoek om te kunnen adviseren en ondersteunen. Als ik daar dan vandaan kom en de opdrachtgever heeft het gevoel écht geholpen te zijn, dan geeft dat ontzettend veel voldoening. De afwisseling die ik krijg door met verschillende mensen op verschillende locaties bezig te zijn, geeft me veel energie.