Case: VGZ

Coöperatie VGZ streeft naar een optimale klantbediening. Met name in de laatste weken van elk jaar is dit een uitdaging, omdat veel klanten juist dan contact zoeken met onze klantenservice. Alle medewerkers die voor VGZ werken moeten WFT gecertificeerd zijn, wat vraagt om een strakke voorbereiding op deze periode van het jaar.

Flexibiliteit

We zijn een aantal jaren geleden op zoek gegaan naar een partij die ons tegemoet kan komen in deze behoefte aan flexibiliteit. De relatie met Cendris is ondertussen uitgegroeid naar een intensieve samenwerking, het hele jaar door. Elke week worden ongeveer 12.000 klantgesprekken gevoerd door medewerkers van Cendris, dit ter aanvulling op de 45.000 klantcontacten die VGZ zelf wekelijks heeft. In de laatste weken van het jaar verdrievoudigt zelfs het aantal contacten!

Nauwe samenwerking

Door onze nauwe samenwerking is het mogelijk om bij Cendris dezelfde kwaliteit te bieden aan onze klanten als in de gesprekken die wij zelf binnen de coöperatie voeren. Kenmerken van de samenwerking zijn: goede en open communicatie, pro-actief meedenken maar ook ruimte bieden waar beide partijen dit nodig hebben, wederzijds begrip en gezamenlijke doelen om een optimale klantbediening te realiseren. Dit is waarom VGZ en Cendris zo goed samenwerken.